onsdag 30 december 2009

Vår nya familjemedlem!

Idag ringer Hågge mig på jobbet och meddelar att han ska åka till Umeå och hämta ett marsvin! Som gavs bort, med bur och allt! Han ringde bums och det var bara att sätta sig i bilen och hämta hem henne.
Moa.. Så här är hon! Jag är käääär!

Hon är väldigt skygg och osäker. Klart, hon är ju på nytt ställe. Men hennes partner och kompis har gått bort vilket gör att hon är väldigt osäker. Vi har inte bökat alls med henne idag utan hon får själv bestämma när hon är redo att lära känna oss. Planen är att så fort som möjligt hitta en kompis till henne så hon har någon att leka med. Är det någon som känner till ett treårigt marsvin som behöver nytt hem? Hör av er..
Alexander tycker det är jätte mysigt. Fast jag tror att det är jag och Hågge som är mest eggade. Hon är såååååå söt!

Imorgon åker vi till Burträsk och firar nyår med Farmor och Roger. Till min stora lycka blir det Västerbottenspaj till förrätt (JIPPIE) och plankstek med oxfilé.. GOTT GOTT!
Vi åker dit efter lunch imorgon någon gång.

Önskar er redan nu ett GOTT NYTT ÅR och GOD FORTSÄTTNING på det nya året!

2 kommentarer:

  1. men vilken sötis hon är lilla moa.. åh det var länge sedan man hade en sådan....fin bild! svartvit och färg;)nice!ni kom ihåg ändå .. kram och gott nytt!

    SvaraRadera
  2. Hej hej här oxå,hittade hit från FL. Nu ska jag kika lite men måste snart fortsätta matförberedelser. Hälsar nog på nån fler gång med mer tid!Gott nytt år på er! / Catrine,Pontus mamma.

    SvaraRadera