måndag 28 december 2009

Umeå!

Fick ett impulsryck och åkte in till Umeå idag. Vi var där vid elva. Första stoppet blev på Mediamarkt där det införskaffades mustblandning till sodastreamern, Hågge köpte en film och jag köpte Calles skiva (idol). Han har ju en sån underbar röst!!
Vidare till McDonalds för lunch.. Gott gott.. Sen åkte vi på djurmagasinet på ersboda, godishuset (såklart) och klädhuset.
Ner på stan, tog en fika på Cafe Station och sen blev det bio, Arthur och Minimojerna 2. Tyckte den var lite väl läskig och det gjorde Alex med. Den slutade tvärt och snopet.. Vi skulle nog sett Alvin and the Chipmunks två som vi tänkte...
Hemma i Vindeln var vi klockan sju igen. Trevlig dag som gick ovanligt fort!


En vanlig dag med Hågge; Vi är på mediamarkt och Alex blir akut kissnödig. Vi går till toaletten där det såklart är kö (EN toa, grejt).. Hågge kommer efter oss (han har betalat).. Så småning om står Alex och småhoppar, Killen som gått in på toan har varit där lääänge.. Då stiger min man fram till dörren, knackar på och utbrister " sket du ner dig där inne eller? "
Killen såg hyfsat skamsen ut när han öppnade dörren minuten senare..
Jag har slutat skämmas för länge sen. Han säger verkligen vad han tycker, på gott och ont.. Men vi älskar honom sååå!
Nu går det en dokumentär på tv om tsunamin som jag ska se och sen blir det fortsättning på Harry Potter som jag somnade ifrån igår..
Jobb imorgon och dagis för fis. Han ska vara på klövern så det blir en lååång sparktur när han ska hämtas.. Vilken tur att vi han få hit sparken, tack Farmor!


1 kommentar: